Kurš gan labāk kā mēs, noskrienieši, zin, ka skriešanas bums nu jau vairākus gadus aktīvi veļas pāri Latvijai un ar šo visnotaļ pieejamo, nedārgo un neapšaubāmi veselīgo aktivitāti nodarbojas arvien vairāk cilvēku. Pirmajā mirklī šķiet – kas var būt vienkāršāks par skriešanu? Cilvēks taču skrien jau no pirmās dienas, kopš ir Homo Sapiens.
Populārajā, vienā no retajām skriešanas tēmai veltītajā grāmatai latviešu valodā, Kristofera Makdugala bestsellerā „Dzimuši, lai skrietu” pat izvirzīta teorija, ka cilvēks kā suga ir izdzīvojis tikai tāpēc, ka bijis spējīgs ilgstoši skriet un noskriet pat medītos dzīvniekus. Taču mūsdienās situācija vairs nav tik vienkārša – mēs nedzīvojam tik lielā sakaņā ar dabu, pārsvarā skrienam nevis pa smiltīm un zālīti, kas ir dabiskas virsmas, bet gan pa asfaltu, kas piemērotāks ir automobiļiem, nevis cilvēkiem. Šī iemesla dēļ parādās nepieciešamība pēc atbilstoša inventāra, kurš ļautu komfortabli un droši nodarboties ar skriešanu jebkuros apvidos un laika apstākļos. Jo dziļāk mežā, jo vairāk malkas – skrienot neizbēgami rodas jautājumi par treniņu režīmiem, apjomiem, uzturu un nepieciešamību pēc pilnvērtīgas atpūtas. Prieks, ka ir cilvēki, kas zina atbildes uz jautājumiem un ir gatavi ar tām dalīties – marta vidū durvis vērs foršs veikals ar zīmīgu nosaukumu – 42km195m – un ambiciozu saukli – “Veikals pareizai skriešanai”.
Patiesībā arī šī raksta nosaukums būtu visai atbilstošs sauklis veikalam, jo tajā ar pieredzi dalīsies Latvijas skrienošajai publikai jau pazīstami skriešanas entuziasti – Gatis Bērziņš un Raimonds Soopargs, kuru kopējā pieredze sporta preču tirdzniecībā ir vairāk nekā 30 gadi (konkrēti skriešanas jomā – gandrīz 12 gadi). Viņi sola, ka pieredze tiks izmantota, lai pēc rūpīgas iepazīšanās ar klienta vajadzībām, ne tikai piemeklētu pareizāko ekipējumu, bet arī analizētu, precizētu vai koriģētu katra skriešanas paradumus. Mērķis viens – lai katrs, kam patīk skriet, varētu nodarboties ar endorfīnu ražošanu pēc iespējas komfortablāk un ilgstošāk.
Tā kā puišu darbs ir vienlaicīgi arī hobijs (pēdējo 8 gadu laikā katrs pieviecis prāvu skaitu maratonu un pusmaratonu), tad katram veikala klientam tiks nodrošināts kvaliatīvi pavadīts laiks, uzzinot kādu jaunu niansi par iemīļoto nodarbi un nepieciešamības gadījumā iegādājoties trūkstošo, pareizo ekipējumu. Kas zin, varbūt arī jūs pēc sarunas ar Gati, sekosit viņa piemēram un sāksiet treniņa procesu, lai startētu populārajā ultramartonā apkārt Monblānam Ultra-Trail du Mont-Blanc. Ja tā, tad ziniet, nebūsiet pirmie, kurus Gatis iedvesmijis! Iedvesmu un noderīgu padomu viņš spēj dot arī par triatlonu – pie Gata vērsušies ne tikai iesācēji, bet arī rūdīti profesionāļi. Savukārt Raimonds jau trešo gadu piedalās adidas skriešanas skolā kā skriešanas ekipējuma eksperts, palīdzot izdarīt pareizo izvēli kā iesācējiem, tā arī visai ambicioziem amatieriem un sportistiem.
Gatis Bērziņš triatlona distancē | Raimonds Soopargs NY maratonā 2010.gadā |
Ko tad veikals 42km195m piedāvā un kāpēc tajā ir vērts iegriezties?
Neapšaubāmi pati svarīgākā skriešanas ekipējuma pozīcija ir kvalitatīvi apavi. Katram klientam tiks veikti pēdu testi, lai piemeklētu vispareizāko apavu pāri, kas nodrošinās gan nepieciešamo pēdas stabilizāciju, amortizāciju un komfortu, gan arī atbilstošu izmēru. Kas ir pēdas tests? Tā ir sistēma, kuras ietvaros tiek izpētīta pēdu darbība kustībā, lai pārliecinoši izvēlētos atbilstošu apavu pāri. Testa laikā tiek izmantots elektriskais skrejceliņš un videokamera. Eksperts veic basu pēdu filmēšanu skriešanas laikā, lai pēc tam analizētu to darbību un ieteiktu atbilstošākos apavus. Pēc piemērotu apavu piemeklēšanas, filmēšana tiek veikta vēlreiz (šoreiz apavos), lai kustībā pārliecinātos, ka apavi ir piemēroti gan izmēra ziņā, gan nodrošina nepieciešamo amortizāciju un stabilitāti, atbilstoši klienta skriešanas stilam. Kopumā skriešanas apavu izvēle aizņem apmēram 30-40 minūtes, tādēļ paredziet nepieciešamo laiku dodieties pakaļ jaunajam apavu pārim! Svarīgi, ka tests ir bezmaksas serviss un tas ir absolūti nepieciešams pareizu apavu izvēlē.
Pēdu testi izbraukuma versijā pasākumos
Veikalā atradīsiet šādus apavu zīmolus:
asics – populārākais skriešanas apavu ražotājs Latvijā;
adidas – zīmols, kurš pēdējos gados nozīmīgi progresējis ātro apavu kategorijā, tāpēc to iecienījuši ļoti sportiski noskaņotie. Mīkstu apavu cienītāji atzinīgi novērtējuši mīkstās, bet enerģiskās BOOST zoles;
Salomon – pasaules līderis apvidus apavu kategorijā, Latvijā iecienīti X-Race, Rogaininga un citu piedzīvojumu sacensību dalībnieku vidū;
Icebug – viens no pasaulē populārākajiem orientieristu apavu zīmoliem;
New Balance – viens no Amerikas lielā četrinieka zīmoliem. Vēsturiski bijusi ortopēdisko produktu firma, kura pēc tam specializējusies skriešanas apavu ražošanā;
Saucony – otrs no Amerikas lielā četrinieka zīmoliem. Latvijā līdz šim nepelnīti bijis pieejams tikai epizodiski.
Tā kā Saucony nav plaši pazīstams Latvijā, te būs neliels ieskats zīmola vēsturē un attīstībā.
Saucony apaviem šogad (2015) aprit jau 117 gadi. 1898.gadā uzņēmumu dibināja 4 biznesmeņi no pilsētiņas Kutztown Pensilvānijā. Kompānijas nosaukums ir tīri amerikānisks, burtiskā tulkojumā nozīmē upes mute, Saucony upe tek cauri Kutztown un apavu rūpnīca tika uzbūvēta tās krastos. Uzņēmums joprojām ir saglabājis Saucony nosaukumu un logotipu, kas simbolizē 3 laukakmeņiem garām plūstošu upi.
Saucony sāka savu biznesu ar bērnu apavu ražošanu un 1910.gadā kompānija ražoja apmēram 800 pārus dienā. 1968.gadā tiesības uz Saucony vārdu nopirka kompānija A.R. Hyde & Sons, kuru vadīja krievu imigrants Abraham Hyde. 1932.gadā šī kompānija pirmā sāka ražot t.s.”izpriecu slidas” (ledus slidas). Šo sporta apavu līniju paplašināja 1938.gadā, sākot ražot apavus beisbolam, boulingam kā arī skrituļslidas. 1942.gadā kompānija sāka ražot apavus 2.Pasaules kara kareivjiem, bet 1960.gadā sākās apavu ražošana NASA vajadzībām. Tā ir tiesa, ka t.s. „space boots”, ko valkāja pirmie ASV astronauti, esot kosmosā, bija A.R. Hyde & Sons ražojums.
Laikam ejot, Saucony Shoe Manufacturing Company pieņēma lēmumu ražot apavus tikai skriešanai. Šis koncepts saglabājies līdz pat šai dienai. Sākotnēji Saucony koncentrējās uz samērā nelielu auditoriju – nopietniem, sportiski noskaņotiem skrējējiem, līdz 1977.gadā, pateicoties populāram ASV žurnālam, ieguva atpazīstamību visā valstī. Kompānija nedaudz mainīja savu stratēģiju un vērsa fokusu uz augstas kvalitātes skriešanas apaviem, kuri apmierina visa veida skrējēju īpašās vajadzības
Saucony ir pazīstams kā pirmais sporta apavu ražotājs, kas sāka sponsorēt triatlētus, kas ir iemesls šo apavu augstajai popularitātei tieši šī sporta veida pārstāvju vidū.
2009.gadā Saucony radīja jaunu dabiskas skriešanas modeli Kinvara, kas bija pirmais apavs kategorijā ar 4mm papēža pacēlumu (heel-to-toe drop), kā arī priekštecis izmaiņām ne tikai Saucony skriešanas apavu modeļu klāstā, bet arī visā skriešanas apavu industrijā. Šodien neviens Saucony apavu modelis nepārsniedz 8mm papēža pacēlumu.
Visgarākā Saucony skriešanas apavu vēsture ir modelim JAZZ, kas tiek ražots kopš 1981.gada un šo 34 gadu laikā ir pārdoti jau 10 miljoni pāru.
Pēdējo 5 gadu laikā, pateicoties pasaulē vadošajam apavu ģeometrijas departamentam un dabiskās skriešanas filozofijas attīstīšanai, Saucony ir saņēmis desmitiem apbalvojumu no dažādiem patērētāju pārskatus publicējošiem žurnāliem. Tādiem, kā Runners World, Outdoor World un Consumer Reports Magazine.
Pēc Saucony vārdiem: Laba ir tā diena, kad esam bijuši skriet, bet lieliska ir tā diena, kad esam iedvesmojuši vēl kādu uz skriešanu. FIND YOUR STRONG!
Taču skriešana nav tikai apavi. Veikalā 42km195m atradīsiet arī apģērbu zīmolus:
Gore Running Wear – pateicoties savai kvalitātei un plašajam piedāvājumam jebkura skrējēja vajadzībām, pēdējos gados šis zīmols iekarojis Latvijas tirgu;
adidas – viens no vadošajiem skriešanas apģērbu zīmoliem pasaulē;
asics – pēdējos gados ļoti progresējis apģērbu piedāvājumā, ievērojami uzlabojot gan dizainu, gan izvēles apjomu, gan tehnoloģijas;
Odlo – šis nelielais kvalitatīvais šveiciešu zīmols katru gadu palielina savu ietekmi arī skriešanas apģērbu kategorijā. Pārliecina viņu jaunā, aktīvajiem skrējējiem paredzētā apģērbu līnija;
Saucony – jaunums Latvijas tirgū. Saucony līdz šim pamatā koncentrējās uz apavu kategoriju, taču pēdējos gados ļoti piestrādā arī pie apģērbiem;
New Balance – cenšoties neatpalikt no konkurentiem, strauji palielina apģērbu piedāvājumu;
CEP – kompresijas zeķes kā arī neliels kompresijas apģērbu piedāvājums.
Jāatzīst, ka Gore Running Wear ir jaudīgākais un interesantākais no abiem zīmoliem kuri fokusējas tikai uz apģērbu ražošanu un ir atrodami jaunajā veikalā 42km195m.
Kompānija W.L.Gore and Associates Inc dibināta 1958.gadā. To izveidoja Bils un Vieve Gore un kompānija joprojām ir privāts uzņēmums, kurš nodarbina apmēram 9000 darbiniekus, kuri strādā 30 valstīs – rūpnīcās Amerikā, Vācijā, Skotijā, Japānā, Ķīnā un pārstāvniecībās visā pasaulē. Interesanti, ka sporta apģērbu ražošana nav vienīgā uzņēmuma darbības sfēra. Neskaitot sporta apģērbu ražošanu skrējējiem un riteņbraucējiem (Gore Running Wear un Gore Bike Wear zīmoli), kompānija veiksmīgi darbojas arī industriālajā jomā (kabeļu sastāvdaļas), medicīnā (dažādi specifiski implanti un membrānas) un audumu ražošanā.
Pazīstamāko W.L.Gore and Associates Inc produktu – GORE TEX pasaule iepazina 1976.gadā. Veloapģērbu jomā šis jauninājums gan tika ieviests tikai 1984.gadā, kad sākās Gore Bike Wear ražošana (līdz tam visas veloapģērbu ražojošās kompānijas atteicās ieviest GORE TEX materiālu, jo uzskatīja, ka gala produktam būs pārāk augsta cena). 1997.gadā tika radīta jauna kategorija priekš GORE, bet 2006.gadā to nosauca par Gore Running Wear. Kopš 2010.gada Gore Running Wear ir nostabilizējies Eiropas tirgū un jau vairākus gadus kompānija atrodas 200 lielāko ASV uzņēmumu sarakstā, tostarp vairākās valstīs ieguvusi „100 the best companies work for” titulu. Uzņēmuma gada ienākumi sasnieguši 2,5 miljardus ASV dolāru.
Bils Gore ir teicis, ka, lietojot savu vārdu uz produktiem, viņš uzņemas par tiem atbildību, kas nozīmē – visaugstākās prasības funkcionalitātē, konstrukcijā (dizainā) un vēlmē palīdzēt skrējējiem visaugstākajā mērā apmierināt savas prasības pret apģērbu treniņu un sacensību laikā.
Kā PREMIUM zīmolam skriešanas apģērbu kategorijā, Gore Running Wear ir svarīgi saglabāt gan aktuālu dizainu, gan funkcionalitāti katru sezonu, tāpēc kompānijai ir savs spēcīgs konstruktoru birojs un pašiem savs apģērbu dizaineris, kas nodrošina šo mērķu sasniegšanu. Gore Running Wear seko gan jaunākajiem virzieniem sportā, dzīvesstilā un modē, gan arī joprojām saglabā visas nepieciešamās tehniskās īpašības, kas nodrošina skrējēju komfortu un rezultātu uzlabošanu. Skrējēju pieredze ir galvenā Gore Running Wear prioritāte un tā vienmēr tiek izmantota jaunāko produktu radīšanā. Uzmanības pievēršana detaļām ir ļoti būtiska, dziļas zināšanas par materiāliem un tādas sīkas lietas kā, piemēram, fakts, ka temperatūras izmaiņas tikai 1,5oC robežās cilvēka ķermenis uztver kā starpību starp aukstu un karstu, ļauj Gore Running Wear apģērbiem būt labākajiem skriešanas apģērbu kategorijā.
Apģērbiem, kuriem netiek lietotas GORE TEX un WINDSTOPPER membrānas, kompānija ļoti rūpīgi veic materiālu atlasi produktu ražošanai tā, lai tie pilnībā atbilstu viņu augstās kvalitātes filozofijai. Katrs no materiāliem tiek izvēlēts ņemot vērā to izcilās īpašības kompresijā, mitruma novadīšanā, dzesēšanā un ventilācijā, kā arī pielāgošanās spējā skrējēja ķermenim (fit- dynamic pressure distribution). Šie rūpīgi atlasītie materiāli tiek nosaukti par GORE selected fabrics.
Gore Running Wear vienmēr ir fokusējies uz Head – to – Toe un Skin – to – Shell filozofiju, bet kopš 2012.gada vasaras sezonas piedāvā Gore Running Wear Outfit Systems. Tas nozīmē to, ka aizvien labāki rezultāti ir sasniedzami tad, kad vienlaikus pareizi tiek izvēlēti visi attiecīgajai slodzei un laika apstākļiem vispiemērotākie artikuli (cepure/krekls/bikses/veļa/zeķes).
GORE skriešanas apģērbu līnijas
PERFORMANCE
Magnitude. Ļoti aktīviem garo distanču skrējējiem, kas piedalās sacensībās un skrien jebkuros laika apstākļos. Izmantoti tikai augstākās kvalitātes un high-tech audumi. Raksturīgākās pazīmes un ieguvumi: vieglums, ventilācija, kustību brīvums un izpildījuma uzlabošanās.
AMBITIOUS
Mythos. Prasīgiem izturības skrējējiem, kuri ar skriešanu nodarbojas regulāri, lai saglabātu labu izskatu un sportisko formu. Sportisti skrien labos un viegli mainīgos, bet ne ekstremālos laika apstākļos. Izmantoti high-tech audumi. Raksturīgākās pazīmes un ieguvumi: pieguļošais piegriezums (slim cut), daudz atstarotāju, kustību brīvums un ventilācija.
Air. Prasīgiem sportistiem, kuri ar skriešanu nodarbojas regulāri dažādos laika apstākļos. Izmantoti high-tech audumi. Raksturīgākās pazīmes un ieguvumi: pieguļošais piegriezums (slim cut), sieviešu līnijai sievišķīgi pieguļošs piegriezums, multifunkcionalitāte, ventilācija, aizsardzība pret laika apstākļiem.
FITNESS
Flash (vīr.)/ Sunlight (siev.) un Essential. Fizkultūriešiem un tiem, kam skriešana ir vairāk izklaide nekā sports, bet ar to nodarbojas visos laika apstākļos. Apģērbos izmantota virkne laika apstākļus ignorējošo high-tec materiālu. Raksturīgākās pazīmes un ieguvumi: multifunkcionalitāte, komfortabls piegriezums, vienmēr aktuāls dizains (timeless design).
Sportistu uzturs un aksesuāri
Raksta noslēgumā pievērsīsimies sporta uzturam un aksesuāriem, bez kuriem kvalitatīvs treniņprocess nav iedomājams. Uztura nozīme palielinās proporcionāli treniņu ilgumam vai intensitātei, aksesuāri palielina kā komforta līmeni treniņa laikā (jostas somas ar ūdens pudelēm, mugursomas ar un bez ūdenssistēmām piedzīvojumu maču cienītājiem), tā arī nodrošina treniņa procesa kontroli (pulsometri), kas ir īpaši svarīgi iesācējiem, kuri sava organisma uzvedību slodzē vēl tik labi nepārzina. Veikalā 42km195m tiks piedāvāts dažādu zīmolu uzturs un aksesuāri:
SIS – viens no populārākajiem uztura zīmoliem pasaulē un Latvijā;
High5 – uzturs;
Syform – uzturs;
Salomon – mugursomas piedzīvojumu sacensību cienītājiem;
Garmin – pulsometri;
Suunto – pulsometri;
Sigma – pulsometri;
Sportsbalm – sporta smēres.
Cerams, ka veikals pareizai skriešanai padrīs visa ranga skrējēju dzīvi vieglāku, palīdzot ne tikai izvēlēties pareizu ekipējumu skriešanai, bet arī daloties jebkurā ar skriešanu saistītā un aktuālā jautājumā.
Labā ziņa visiem, kuriem ir VSK Noskrien biedra kartes – ar tām veikalā 42km195m saņemsiet 15% atlaidi skriešanas apaviem un apģērbiem, kā arī 10% atlaidi sportistu uzturam.
Veikals 42km195m atrodas Baložu ielā 3, Rīgā un gaidīs jūs no marta otrās nedēļas. Sekojiet līdzi Facebook un Twitter lapās (@veikals42km) un www.42km.lv.
Darba laiki:
Darba dienās no 10.00 – 19.00
Sestdienās no 10.00 – 17.00
Skrienam!
O, beidzot arī kaut kas Pārdaugavā! Tas laikam par prieku Divplākšņiem :) Būs jādodas iepazīties!
O, super! Tas laikam tur kur maza smuka zaļa mājiņa, kur kādreiz ričukus tirgoja (pretīm Baložielas troļļuka pieturai)? Mans ikdienas trafiks :))
“Maratonam” konkurence!?
Agy, tas pats Maratons, tikai skailisks ;)
atlaide inventāram (pulsometriem, somām) nav plānota?
veikals pat nav atverts, bet jau prasa atlaidi, latvija joptvai ..
Izlasot raksta sākumu, man radās viedoklis “būs dārgais veikals”. Līdz beigām netiku. Bet, ja tas atradīsies Baložu ielā, tad jau gan nāksies tajā, no darba mājup ejot, iegriesties.
Nē, tas veikals nebūs tajā ēkā pie trolejbusa pieturas, bet gan Kalnciema ielai otrā pusē pie Slokas ielas. Man būs pa ceļam, ja vien būs labs piedāvājums tajā. Nosaukums gan tāds nemoderns un neoriģināls :-) Tagad jau visi ultras skrien.
Vēl pirms raksta ātras pārskatīšanas, arī man ienāca prātā – labāk varētu saukt par “107km” :D
Taču jā, tas pats “Maratons” laikam vien jau būs. Pārdaugavas filiāle :)
Ja tā, tad nosaukums ir ļoti labs. Kā jauno veikalu sauksim (gribēsies nosaukt) sarunājoties? Uzminiet nu… :)
Jautājums publikai – atmiņas pārbaude:
Kas atradās http://www.42km.lv līdz pērnajam gadam?
:)
REKLĀMRAKSTS. Būtu godīgi to norādīt. Apmaksāts vai neapmaksāts tas varbūt nav tik svarīgi.
Tad Raimonds un Gatis tagad veikalā Maratons vairs nebūs?
Par skrējēju konsultēšanu viņiem atzinīgi vārdi. Daļai skrējēju tā varbūt ir vienīgā vieta, kur kādu padomu skriešanā dabūt.
Anduli: tādā vietnē neesmu iepriekš bijis.
Versija par veikala nosaukumu (no PĀRdaugava) Pārmaratons? aka Ultramaratons? :D
Anduli, protams, Daugavpils maratona / 50km mājaslapa.
Lielkuilim balvā tiek piešķirts VE (virtuāls eklērs) :)
Lūdzu, uzraksti (te vai privāti, kā labāk tīk) – kādā izskatā vēlies to ieraudzīt un saņemt dabā? Saprāta robežās, protams.. :))
edGars, kādā veidā norādīt? noskrien.lv jaunu partneru piesaistē lojalitātes kartei vienmēr publicē info rakstu. Apmaksāts ir ar atlaidi mūsējiem.
Patīkami, ka viss tagad būs 5 min. attālumā no mājām. Pārdaugava priecājas.
Jauki, būs vēl viens veikals, kur aiziet uzmērīt!, … un pēc tam nopirkt internetā…
:)
Signi: Vienā rindiņā parastā tekstā zem No VSK Noskrien. “Reklāmraksts” ja negrib tik tieši var “Partneru raksts”
Es jau sapriecājos ka nu būs beidzot jauns veikals kur minimālos apavus plašā izvēlē tirgos bet nekā, tie paši vēži citā kulītē :)
Konkrēti interesē kas no Saucony un New Balance apavu modeļiem būs pieejams uz vietas?
Vispār interesanti, ka vispirms velo aizmuka, tad bumbotāji un tagad arī cilpotāji
Par Gati un pavilkšanu uz UTMB taisnība. Pēc 5min sarunas ar Gati esmu sapratis, ka neviļus apņemos noskriet nākamgad kādu no MB distancēm… bet es pat maratonu vēl neesmu pieveicis…. Craaazy.
Abi rakstā minētie (Gatis un Raimonds) ir sakarīgi vīri. Iesaku pirms pērkaties ar šiem aprunāties. Bet uzmanieties,viņi pat pingvīniem ledu pārdos.:):)
Man prieks, jo šajā veikalā jau ir visprofesionālākie pārdevēji, padomu devēji. Zinu, ieiešu un ar prieku un izcili labu pirkumu aiziešu.
No sirds vēlu – IZDOŠANOS!
Laikam jau tas pats Maratons, vien Pārdaugavas filiāle, ja es pareizi sapratu? Nav slikti, katrā ziņā, dārgo cenu politika Latvijā laikam strādā, ja jau biezo veikali paplašinās. :) Gribētos zināt aizkulises, cik % sadārdzinājums ir šajos veikalos… Es tiešām nezinu, kā kaut kādiem angļiem interneta veikalos izdodas pārdot līdzīgas preces līdz pat 3 reizēm lētāk – laikam jau tie angļi tik nabadzīgi salīdzinot ar latviešiem, ka citādi vispār neviens tur neko nepērk…
Es domāju, ka tas nav Maratons, viņi neliktu citu veikala nosaukumu. Vienkārši cilvēki, kas strādāja Maratonā, uztaisījuši savu veikalu. Bet labāk būtu, ja kāds, kas ir informēts, varētu ieviest skaidrību šajā jautajumā.
Nu jau tāpat kā ar politiskajām partijām – īpašnieki vieni un tie paši uztaisa citu partiju ar citu nosaukumu un tad ļaudis domā, ka tie ir kaut kas cits. Tas pats tagad ar skriešanas veikaliem? :)
Piedodiet par to, ka esmu tik ārkārtīgi dumjš, bet nekādi nespēju saprast, ar ko savā starpā atšķiras sekojošie apavi, varbūt kāds zin?
http://www.sportsdirect.com/asics-gel-kinsei-4-ladies-running-shoes-219033?colcode=21903306
http://skrien.lv/Asics/T3E4Y_2301
Bet starp šiem apaviem NOTEIKTI jābūt kādai milzīgai atšķirībai???
http://www.sportsdirect.com/asics-gel-kayano-20-mens-running-shoes-212385?colcode=21238508
http://skrien.lv/Asics/T3N2N_2101
Jēci, drusku pārspīlē ar tām 3 reizēm. Ar noskrien kartiņu Kayano20 nopērkami par 0.85*190=161EUR. Uz akcijām iepriekšējo Kayano modeli pārdod vēl lētāk. Pārliekot valūtu no Pounds uz EUR un izvēloties izmēru, sanāks 114EUR veikālā Sportsdirect. Vēl, ja neņem vairumā, drošvien būs par piegādi jāmaksā, piemērma, 10EUR. Sanāk aptuveni 161/124=1.3. Tātad uzcenojums ir 30%, kas ir pat diezgan maz. 2. piemēram sanāk ap 187/106=1.76 jeb 76% uzcenojums. Vairāk, bet arī salīdzinoši normāli. Domāju, ka Gatis un Raimonds jau nu ir pieredzējuši un labi zina, kādu uzcenojumu visoptimālāk uzlikt, lai vairāk nopelnītu
Nevar vainot pārdevējus, ka viņi uzliek augstāku cenu. Katrs savā veikalā var likt tādu cenu, kādu vēlas. Kamēr būs aitas, būs cirpēji.
Maratona veikalā ir dārgāk, bet nu Tu aizej uzmēri, pārdevējs Tev velta laika, iesaka kā labāk, notestē pēdu.
Sportsdirect Tu vienkārši nopērc kaķi maisā, un tad domā kur likt ja Tev neder īsti.
Es vispār esmu vīlusies sportsdirect, man šķiet ka Tur apģērbi atšķiras piemēram no Nike veikalā, vai Sportland nopērkamajiem. Biksēm pilnīgi citāds audums, tāds plānāks kā Nike veikala biksēm, pašas drēbes nošūtas dīvaini, tā ka īsti nepieguļ augumam. Laikam tikai cimdi bija normāli, un draugam džemperis pa māju, pārējais kas pasūtīts man šķiet kaut kas nav, takā rūpnieciskie brāķi – es to neesmu teikusi vienīgā. Bet iespējams man tikai tā gadījies, neesmu tik lielā kvantumā tur pasūtījusi.
Lai puišiem veicas! ;) Ir tikai apsveicami, ka cilvēki grib darīt ko paši :)
Tos brāķus tu vari nopirkt jebkurā krutākajā veikalā zem dažādiem krutajiem brendiem (es gan nebūtu tik drošs par Nike, jo tas jau vispār elite). Lieta tāda, ka visus “krutos brendus” tāpat galu galā ražo Ķīnā, lai samazinātu pašizmaksu un maksimizētu peļņu. Vienīgi krutie no nekrutajiem (visi Ķīnas mēsli) atšķiras ar bļembu (zīmolu) uz apģērbu un varbūt mazliet kvalitātes kontroles izmaksām, bet tas nenozīmē, ka nav brāķu. Mēs dzīvojam kapitālismā, meitiņ, nežēlīgā korporatīvā kapitālismā, tādi vienkārši ir spēles (ekonomikas) noteikumi! ;)
Savukārt cenā ir iekļauta arī peļņa, interneta veikalā nav jauki konsultanti, kas tev pastāstīs, ko tieši tev vajag un cik ļoti tev to vajag un ka tu vispār līdz šim nespēji dzīvot bez attiecīgajiem aksesuāriem un cik ļoti tev nepieciešams to visu pirkt, jo tas ir viņu darbs – viņi tā pelna maizi. Fiziskā veikalā arī jāmaksā īre, kas visdrīzāk pārsniedz interneta veikala uzturēšanas izmaksas, vismaz attiecībā pret pārdoto apjomu. Vienkārši interneta veikalos parasti nav tādi štata konsultanti, kuri palīdzēs tev nopirkt dārgāk un vairāk, kā arī interneta veikals var atļauties lielākus apjomus un piegādāt pa taisno no noliktavas, novācot liekas izmaksas. Manuprāt, tas ir diezgan pašsaprotami, lai gan priecātos, ja kādi eksperti izstāstītu precīzāk un detalizētāk.
Veikalos parasti jau liek ražotāja ieteikto mazumtirdzniecības cenu, attiecīgi ej uz kuru veikalu gribi, cena viena un tā pati.
Ai nu beidzat čīkstēt. Galvenais assets tajos veikalos ir cilvēki un šie abi ir imho vieni no labākajiem, kas vietējos veikalos redzēti (īpaši salīdzinot ar Sportlanda jauniešiem, kas neko jēdzīgu pateikt nevar). Ir vieni, kas lasa atsauksmes un pērk apavus internetā, citiem patīk aiziet, parunāties, uzmērīt, paskriet 5min pa celiņu pirms pirkt. Un ja kāds par to piemaksā – viņam ir visas tiesības to darīt.
Jēci, galu galā, ja nu Tev nekas dzīvē nepatīk, vari aiziet un Delfu komentāru sadaļā pažēloties. Šeit mēs esam pozitīvu un enerģisku skrējēju grupa un ja nu mums uznāk vēlme kādu pakritizēt, tad darām to draudzīgi un konstruktīvi, “nebraucot augumā”. Un vēl – savu slikto garastāvokli vari superīgi noskriet ar 10 un vairāk kilometriem.
Noskrien!
Nu es Jēcim iesaku uztaisīt savu ineta veikalu un izpogāt visus maitas :) tirgus izpēte jau veikta, tagad tik jāstrādā :)
PS es pieņēmu defoltā, ka raksts ir reklāma, gan jau vairums ar.
Tas tak normāli.
PS par Sportlanda jaunatni pareizi sacīts
Vai tiešām tagad visi skrien ultras? Man liekas, ka smēkētāju īpatsvars Latvijā ir lielāks.
Savā tekstā neko “negatīvu” (antonīms šeit minētajam “pozitīvajam”) neredzu, jo es tikai izklāstīju sev zināmos faktus un gribu noskaidrot patiesību.
Es savukārt, neredzu neko “pozitīvu” tajā, ka skriešanas apavu un apģērba cenas ceļas (vismaz, cik redzu veikalos), bet izturība krītas – ja agrāk vēl varēja skriet kādu laiku ar jauniem apaviem, tad tagad tie jau mēdz plīst pēc dažu mēnešu kārtīgas skriešanas. Es tiešām neredzu neko “pozitīvu”, drīzāk tikai “negatīvu” šajā peļņu kāro kapitālistisko ārzemju lielkorporāciju ambīcijās ar šādu ķīniešu ražošanas stilu veicināt sev apgrozījumu un peļņu, papildus vēl piesārņojot vidi: elementāra matemātika – vai atkritumu skaits pieaug, ja katrs skrējējs nomaina apavus 2x biežāk, vai arī atkritumu masa krītas?
Un visbeidzot, atbildot Ivaram: pamatojoties uz to, ka man šādas lietas rūp un es par tām neklusēju, es sevi uzskatu pat par ļoti “pozitīvu” un “enerģisku” cilvēku.
Kliegt uz pārdevēju un šeit latviešu skrējēju lapā par to ka ražotājs ražo nelabu preci ir tik pat jēdzīgi kā kliegt uz Baltijas jūru, ka viņai piesārņojums pa augstu :D
Var nopirkt Everlast papīra apavus pa desas cenu un kliegt, ka viņi izšķīst pie pirmās slodzes. Normāli apavi pa lielam arī tur slodzi un kilometāžu…
Man gan izskatās, ka Jēcis skaidro, kādēļ internetveikalā precēm cenas zemākas. Nevis čīkst un vaimanā.
Tā nav maratona veikala filiāle. Maratona veikals pieder sport2000, kura īpašnieks ir viens no musu slēpotājiem. Šis ir pilnīgi cits veikals, ar citiem īpašniekiem.
„Tā kā puišu darbs ir vienlaicīgi arī hobijs (pēdējo 8 gadu laikā katrs pieveicis prāvu skaitu maratonu un pusmaratonu)…,”
Pēc skriesim.lv datiem (kopš 2004.gada) G.Bērziņa (1983) kontā ir 6 pusmaratoni + 1 maratons + 1 Siguldas kalnu…
http://skriesim.lv/athletes?id=15428
Pusmaratona best result – 1.26.25.
Raimonds Soopargs – 20 pusmaratoni un 2 maratoni. Labākais pusmaratons – 1.37.53.
Link – http://skriesim.lv/athletes?id=10696
Un? Tev šķiet, ka tas ir par maz? Tad atceries, ka skriesim.lv datubāze nav neapstrīdami pareiza. Tur var nebūt visi skrējieni.
Paldies Dokken par izvilkumu paveiktajā. Visvairāk lepojos ar to kad esmu divu burvīgu meitiņu Tētis, nevis ko esmu noskrējis vai nenoskrējis ;)
Esam aktīvi un dzīvespriecīgi!
Gati, štrunts par izvilkumiem un kas cik noskrējis. Cilvēki interesējas kam tad īsti pieder veikals?
Šorīt gadījās skriet tajā pusē, izmetu līkumu, lai apskatītu jauno veikalu. Skaisti :) Pie tam – ērti pieskriet, ērti arī ar mašīnu piebraukt. Iekšā gan neiegāju, lai nerastos nevajadzīgi kārdinājumi. Patika, ka normāls darba laiks (nevis no 8 līdz 10 vakarā), patika tas, kas atzīmēts pie svētdienas :)
Bet, kas galvenais – turpat ap stūri :) Vasaras iela :)
Tiem, kas interesējās par veikalu īpašniekiem, varu atbildēt – veikala MARATONS īpašnieki ir Laura un Aivars. Bijām tie, kas veikalu atvēra pirms nu jau sešiem gadiem un esam vēl arvien! Gatis un Raimonds bija mūsu kolēģi iepriekšējos gados, bet pašlaik mums ar jauno veikalu 42km nav nekāda saistība!
Atbildot “forshais1″ – veikals MARATONS nepieder SPORT2000, mēs operējām ar SPORT2000 veikaliem, bet esam tos aizvēruši, diemžēl….Un slēpotāja ir īpašniece :), t.i. – es.
Lai veiksmīgs katram bizness un lai visiem raits solis skrienot!
Lai gan esmu tikai cilvēks, kuram patīk nedaudz paskraidīt. Es, joprojām visiem saviem paziņām iesaku tikai šos cilvēkus pie kā vērsties pēc padoma par skriešanu! Esmu par aktīvu dzīves veidu! Esmu par viņiem!
Fors veikals. Nu ka jau visi
Es vēl neskrienu, bet mērķtiecīgi uz to soļoju. Pirku savus pirmos nopietnos apavus. Konsultācijas, pēdu tests un tehniskie knifi, kā rezultāts – mani ir jauni izaicinajumi, iedvesma un pareizi apavi :)
Ļoti labs veikals. Paldies Raimondam par man veltīto laiku.
Ja kādam nenormāli interesē tāda vai cita iestādījuma īpašnieki, šādu informāciju par nelielām naudiņām var dabūt Lursoftā :)) Cik zināms, ar 42km veikalu ir saistība diviem visnotaļ pazīstamiem orietieristiem, bet kurš tur īpašnieks, kurš vadītājs un kurš pārdevējs, neņemšos apgalvot. Katrā ziņā ir patīkami par vēl vienu skrējējiem domātu veikalu, kurā darbojas savas lietas zinātāji un entuziasti.