10:34
21/05/2012
Par skolas normatīviem vispār ir vesela tēma, bet šis tāds sirdij tuvāks. Par to kā neiemīlēt skriešanu.
Mazliet šoks par 1. klases normatīviem mūsu skolā, kurus e-sistēmā ierakstījusi skolotāja:
"Kross. 500m Līdz 2:30 = x Līdz 3:00 = / Vairāk par 3 min. = - ( Šie bērni nespēj noskriet 500m bez apstāšanās un pārejas soļos.) "
Manam sportiskajam puikam nebija problēmu šo normatīvu izpildīt ar krustiņu, taču nekāda gatavošanās krosam nenotika, izdzen laukā un skrien. Labi, ka šad tad viņam bija jau sanācis citā sakarā skriešanai patrenēties un tiko bija arī Rimi bērnu maratonā piedalījies, kur 420 m. Manuprāt, tas ne tuvu nav veselīgi un priekš pirmās klases normatīvi ir patiešām augsti. Atceros, ka skolā, kurā es mācījos, viens 400 m ieskaitē nomira. Jājautā, vai es varētu izpildīt vidusskolas normatīvu, ja šī ir pirmā klase (savā laikā varēju izpildīt)... Neteiktu, ka temps virs 6 min/km obligāti nozīmē, ka bērns ir pārgājis soļos. Turklāt jāskrien bija pa ļoti smilšainu segumu, puikam esot bijis grūti.
Kaut kā bija man cerība, ka kaut kas ir uzlabojies pa šiem laikiem, bet diemžēl ne.
11:27
27/10/2010
mežs said
Par skolas normatīviem vispār ir vesela tēma, bet šis tāds sirdij tuvāks. Par to kā neiemīlēt skriešanu.
Mazliet šoks par 1. klases normatīviem mūsu skolā, kurus e-sistēmā ierakstījusi skolotāja:
"Kross. 500m Līdz 2:30 = x Līdz 3:00 = / Vairāk par 3 min. = - ( Šie bērni nespēj noskriet 500m bez apstāšanās un pārejas soļos.) "
Manam sportiskajam puikam nebija problēmu šo normatīvu izpildīt ar krustiņu, taču nekāda gatavošanās krosam nenotika, izdzen laukā un skrien. Labi, ka šad tad viņam bija jau sanācis citā sakarā skriešanai patrenēties un tiko bija arī Rimi bērnu maratonā piedalījies, kur 420 m. Manuprāt, tas ne tuvu nav veselīgi un priekš pirmās klases normatīvi ir patiešām augsti. Atceros, ka skolā, kurā es mācījos, viens 400 m ieskaitē nomira. Jājautā, vai es varētu izpildīt vidusskolas normatīvu, ja šī ir pirmā klase (savā laikā varēju izpildīt)... Neteiktu, ka temps virs 6 min/km obligāti nozīmē, ka bērns ir pārgājis soļos. Turklāt jāskrien bija pa ļoti smilšainu segumu, puikam esot bijis grūti.
Kaut kā bija man cerība, ka kaut kas ir uzlabojies pa šiem laikiem, bet diemžēl ne.
Kad es gāju skolā, vecākiem bija iespējams izteikt savu viedokli gan vecāku sapulcēs, gan attiecīgo priekšmetu skolotājiem personīgi.
Rakstīšana Noskrien forumā noteikti nelīdzēs.
Bet vai esi izteicies vecāku sapulcē par šo? Ja visi tikai klusībā šūmēsies, tad nebūs izmaiņu tuvā un pārskatāmā nākotnē.
Es gan neatceros, kādi bija normatīvi, kad es mācījos, bet 7 pamatskolas gadus neapmeklējot fizkultūru, izlaiduma klasē visu varēja nokārtot bez problēmām un iegūt maksimālo atzīmi. Tas liek domāt, ka nekas traks un neiespējams netika prasīts.
14:59
17/04/2013
Es mācos 10. klasē un skatoties uz saviem klases biedriem, kad viņiem jākārto ieskaites skriešanā (no 100m līdz pat 2000m) redzu ka viņi burtiski mirst nost, jo pirms tam nav bijusi nekāda gatavošanās. Par šo problēmu esmu runājis ar sporta skolotāju, kura man pateica ka neesot laiks gatavoties, jo no 5 sporta stundām kādās 3 ir jākārto ieskaites (ne tikai skriešanā, bet arī citur) un pārējās stundas bērni vēlas paspēlēt basketbolu, futbolu, volejbolu vai ko citu.
15:33
18/04/2011
15:44
23/10/2009
Dziņa said
A, kas vispār notiek, ja nenokārto kaut kādus normatīvus? Es atceros, ka augstlēkšanu sākumā lecu, kad lika, bet es tur biju galīga nejēga un pēdējos gados vnk laipni atteicos un vispār nedarīju, bet sankcijas man par to nekādas nepienācās.
Manā skolā/laikā visas ieskaites bija jānokārto. Bez variantiem. Protams, izņēmums, ja vispār atbrīvots no sporta. Bet man nav bijis ilglaicīgu atbrīvojumu. Katra ieskaite bija kā zobu sāpes. Joprojām nesaprotu, kā var visiem likt kārtot obligāti visas disciplīnas un par to likt atzīmi. Ok, ja vēl vnk ieskaitīts/neieskaitīts. Forši varēja sev vidējo atzīmi sačakarērt ar sportu :) Visu jau es beigās izpildīju, bet tracināja tā pieeja - tagad ātri pamētājam bumbu groza virzienā un nākamajā stundā liekam ieskaiti basketbolā... Attiecīgi, nebija nekādas motivācijas. Tiem, kam padevās, piemēram, basketbols un ar to nodarbijās ārpus stundām, nolika uz labu atzīmi, pārējie uz sliktu. Viss vienkārši. Man padevās kūleņi u.tml, to varēju nokārtot labi, citi nē... Es nesaprotu jēgu no šādā veidā ieliktām atzīmēm. Bet cik labi, ka tie laiki ir garām :)
Bet kopumā - IN komentārs ir ļoti vietā, manuprāt. Jāsāk ar to, ko pats vari izdarīt lietas labā.
16:08
21/05/2012
Protams, ka problēmu pacelšu skolā, jo galu galā - normatīvi nepastāv jau vairākus gadus, bet diemžēl praksē tā nav. Normatīvi jau pirmajā klasē par presīti, lekšanu ar aukliņu, riņķa griešanu, krosu utt..
Šeit nevērsos, lai meklētu risinājumu, bet aktualizētu problēmu un uzrunātu citus vecākus pasekot līdzi sporta stundām. No tā visa secinājums arī tās, ka pie skriešanas bērni jašāk radināt laicīgi :)
Dziņa, nesekmīga atzīme normatīvā gan pavelk vidējo uz leju sportā, gan arī liecībā un, kas ir pat smagākais, reāli grauj bērna pašnovērtējumu un dzen kompleksos. Tikai tagad pēc vairākiem maratoniem un divām ultrām sāku pamazām atbrīvoties no kompleksainās tizlenes sajūtas, ko man iedzina skolas gadu sports, jo nemācēju volejbolu, basketbolu, bumbiņu pietiekami tālu aizmest un dabūju attieksmi par to gan no skolasbiedrenēm, gan skolotājas. Paldies Dievam, bērni man iedalīti sportiski un audzinu arī viņus sportiski, tāpēc šobrīd man šķiet, ka viņiem šāds liktenis nedraud. Taču tik un tā par problēmu ir jārunā un pret šādu sistēmu jācīnās. Uzskatu, ka nevar bērnam, kurš cenšas, bet ir neveikls vai fiziski ne tik spēcīgs, likt sliktu atzīmi. Sportam ir jāveicina aktīvs dzīvesveids, nevis riebums pret to.
"Tikai tagad, pēc vairākiem maratoniem un divām ultrām, sāku pamazām atbrīvoties no kompleksainās tizlenes sajūtas, ko man iedzina skolas gadu sports, jo nemācēju volejbolu, basketbolu, bumbiņu pietiekami tālu aizmest un dabūju attieksmi par to gan no skolasbiedrenēm, gan skolotājas" šis precīzi arī par mani (un man vajadzēja vairāk kā 2 ultras)! Stundas sastāvēja tikai no "atskaitīšanās" (īpaši visusskolā) un drīzāk bija traumatiskas, ne fizisko formu uzlabojušas. Paldies, ka pacēli tēmu, varbūt, ja vairāk cilvēki par to aizdomāsies, kaut kas mainīsies.
16:51
21/05/2012
Guna,
mani skolas fizkultūra vidusskolā noveda pie tā, ka es, kas nekad nevienu citu stundu skolā neesmu bastojusi, sāku bastot sportu, jo skolotājai bija slinkums mūs nodarbināt, un visu ziemu tika spēlēts volejbols, kuru mācēja pāris meitenes, kas mani, kura tikai tizlojās un paniski baidījās no bumbas,ar saviem skatieniem vnk. ārā nīdēja, izturēt to 3 mācību stundas nedēļā man nebija dūšas. Gāju pie omītes tikmēr ēst pankūkas un nosnaust diendusu :D Bet žēl, ka tomēr to laiku nepavadīju vingrojot un ka jutos spiesta bastot.
16:58
18/04/2011
mežs said
Protams, ka problēmu pacelšu skolā, jo galu galā - normatīvi nepastāv jau vairākus gadus, bet diemžēl praksē tā nav. Normatīvi jau pirmajā klasē par presīti, lekšanu ar aukliņu, riņķa griešanu, krosu utt..
Šeit nevērsos, lai meklētu risinājumu, bet aktualizētu problēmu un uzrunātu citus vecākus pasekot līdzi sporta stundām. No tā visa secinājums arī tās, ka pie skriešanas bērni jašāk radināt laicīgi :)Dziņa, nesekmīga atzīme normatīvā gan pavelk vidējo uz leju sportā, gan arī liecībā un, kas ir pat smagākais, reāli grauj bērna pašnovērtējumu un dzen kompleksos. Tikai tagad pēc vairākiem maratoniem un divām ultrām sāku pamazām atbrīvoties no kompleksainās tizlenes sajūtas, ko man iedzina skolas gadu sports, jo nemācēju volejbolu, basketbolu, bumbiņu pietiekami tālu aizmest un dabūju attieksmi par to gan no skolasbiedrenēm, gan skolotājas. Paldies Dievam, bērni man iedalīti sportiski un audzinu arī viņus sportiski, tāpēc šobrīd man šķiet, ka viņiem šāds liktenis nedraud. Taču tik un tā par problēmu ir jārunā un pret šādu sistēmu jācīnās. Uzskatu, ka nevar bērnam, kurš cenšas, bet ir neveikls vai fiziski ne tik spēcīgs, likt sliktu atzīmi. Sportam ir jāveicina aktīvs dzīvesveids, nevis riebums pret to.
Hmm nav tagad atestāta pie rokas, bet man atzīme liekas bija laba, lai gan es tik daudz, ko nemācēju, augstlēkšanu pat nemēģināju, tam āzim arī pāri lecu tikai pirmos gadus vēlāk ignorēju, tāllēkšanā uz dēlīša trāpīju vienu vai nevienu reizi no visiem mēģinājumiem, tiltiņu uztaisīt nemācēju, no kūleņiem sanāca laikam ciešami tikai tas pats vienkāršākais pamata, njā volejbols man arī bija diezgan traumējošs, jo daži skolasbiedri nesaprata, ka spēlēju tik tizli dēļ redzes., bumbiņu savukārt liekas, ka par mani sliktāk meta tikai viena meitene, tāda, kurai ģimenē mācīts, ka sievietei nav jāsporto, bet man galu galā tas tikai deva stimulu censties un, lai glābtu no kompleksiem laikam pietika ar to, ka es tiku piesaukta par piemēru cik klusi ir jāskrien (citi skrēja kā ziloņi) un es vienīgā krosā necentos šmaukties.
Tas tā, bet pašvērtējumu man liekas normatīvi negrauj, to kā jau Tu saki grauj skolasbiedri un skolotājs, normatīvi jau paši par sevi neko sliktu nedara, problēma, tad drīzāk ir tajā, ka skolotājs negrib saprast un palīdzēt ar papildus pamācīšanu.
17:03
21/05/2012
Dziņa, bet, ja ir nesekmīga atzīme normatīvos nu gribot negribot jūties tizlenis.
Ar kaunu atzīstos, ka vienīgais veids, kā es izšmaucu, nespējot nokārtot normatīvus, bija tās pašas skolotājas pretīmnākšana, atļaujot šmaukties ar rezultātiem normatīvos - tos lika rakstīt nevingrotājiem un skolotāja pievēra acis, ka šad un tad nosaucām citus ciparus. Pretējā gadījumā es un vēl dažas meitenes būtu nesekmīgas.
17:04
28/10/2011
Vidusskolas pēdējā klasē varēju apmierinoši izpildīt tikai dažus normatīvus - mešanu un lēkšanu. Sekmīgu atzīmi dabūju krāsojot sporta zāles logu rāmjus.
Manuprāt divas sporta stundas nedēļā ir pārāk maz, lai paspētu ko vairāk par formālo ieskaišu kārtošanu. Vajadzētu vismaz piecas stundas nedēļā. Dažas skolas šogad piedalījās pilotprojektā "Sporto visa klase": http://skaties.lv/sports/sporto-visa-klase/bernu-sajusma-un-prieks-par-paveikto-projekta-sporto-visa-klase/
Ceru, ka nākamgad to ieviesīs arī mūsu skolā.
17:14
26/03/2011
Arī man sports skolā dzina riebumā, lai gan spēlēju basketbolu. Biju skolas gados vāja, bet man klasē bija smagāki gadījumi. Bija sliņķi un bija tādi, kas centās, bet nesanāca, jo daba nav lēmusi būt sportistam. Kam nesanāca tika pat mazliet izsmieti. Kad 100 m zaudēju klases biedrenei citas pārmeta - kā Tu tā trenējies basīti, bet tik slikti noskrien. Tagad jau arī tos lēnos te daži apceļ, bet vairums vismaz uzslavē, kas sporta stundās bija retums. Sporta stundas nebastoju un slimoju reti, bet kad pie zīmes tiku kādas basketbola spēlē gūtas traumas dēļ, uh, kādi tie bija svētki. Ja basketbola skolā ar treneri varēja izrunāties, tad sporta skolotājai labāk netuvoties un ārsta zīmē rakstīto nedēļu interpretēja kā 5 dienas, ne 7 dienas. 1. klasē normatīvi nebija, bet iepazīstināja ar tautas bumbu, kas man piegriezās jau 5. klasē, jo tika drillēta visu laiku. Bet man liekas, ka 1. -4. klase nav tas laiks, kad sākt likt normatīvus, tad bērns ir jaizkustina ar kādām spēlēm un rotaļām. Man tas nešķiet tas laiks, kad forsēt. Tā var dabūt riebumu uz visu mūžu!
17:19
21/10/2011
17:26
21/10/2011
Es nezinu! Man labākais,kas no pamatskolas atmiņā palicis,tā ir fizkultūra...saglabājušās visas liecības un vienīgi fizkultūrā visus gadus,ceturkšņus-5...jo mans fāčuks sportoja,pa tv sports ,sētā futene...bijām pat kārtslēkšanas sektoru sētā uzriktējuši...tā ka,ja veči dīvānā sēdās,tad bērnus izdzīt krosu skriet būs pagrūti :)
17:38
15/03/2011
Pamatskolaa tureejaamies pie normatiiviem, vidusskolaa bija forsha skolotaaja un tur ar centiibu zemaak par 7 dabuut nevareeja.
Man kaa vienmeer viss galejiibaas ir lietas, kas ljoti labi padevaas un lietas, ko es vispaar nevareeju izdariit, piemeeram, roku saliekshana, virvee raapshanaas un lekshana paar aazi. Saakumaa es centos, tad vienkaarshi ienjeemu poziiciju, ka nevaru un pat nemeginaaju.
Vidusskolaa pirms rudend krosiem ieteica arii arpus stundaam patreneeties.
Kāpēc cilvēkiem liekas, ka sportā nav jāpilda mājasdarbi? Vai tad ģeogrāfijā var nokārtot ieskaiti, mājās nemācoties valstis no galvas? Vai matemātikā var dabūt izcilu atzīmi, nepildot vienu uzdevumu pēc otra? Vai mājturībā var dabūt ieskaiti, ja pa vakariem nesēž un to zeķi neada? Kāpēc krosā būtu jādabū 10, ja ārpus stundām nekas netiek darīts? Visos mācību priekšmetos ir kaut kādi normatīvi, kas jāizpilda, lai dabūtu konkrētu atzīmi. Ja bērnam ir mācību traucējumi, kas liedz viņam apgūt vielu, viņam ir atvieglināta mācību programma. Ja bērns tiešām nav spējīgs sportā kopumā dabūt sekmīgu atzīmi, tad viņam ir lielā ārsta zīme ar atbrīvojumu.
Ak jā, es pati skolā biju riktīgi tizla, skolotāja uz mani bļāva, es nevarēju un vēl tagad nevaru dabūt pat 1 balli stiepšanās un lokanības vingrinājumos, tautasbumbu ienīdu, jo vienmēr dabūju pa galvu, volejbolu arī ienīdu, jo regulāri satraumēju pirkstus, toties ar laiku es sāku censties un 1600m skrēju uz 10 ballēm, arī basketbolu iemācījos (tas nebūt nenācās viegli), pār āzi arī lidoju, kā rezultātā beigās bija normāla vidējā atzīme. Ja tavs bērns necenšas un pēc stundām nespēlē pagalmā bumbu ar draugiem, tad nav brīnums, ka nevar dabūt sekmīgu atzīmi.
20:45
18/04/2011
essnee said
Kāpēc cilvēkiem liekas, ka sportā nav jāpilda mājasdarbi? Vai tad ģeogrāfijā var nokārtot ieskaiti, mājās nemācoties valstis no galvas? Vai matemātikā var dabūt izcilu atzīmi, nepildot vienu uzdevumu pēc otra? Vai mājturībā var dabūt ieskaiti, ja pa vakariem nesēž un to zeķi neada? Kāpēc krosā būtu jādabū 10, ja ārpus stundām nekas netiek darīts? Visos mācību priekšmetos ir kaut kādi normatīvi, kas jāizpilda, lai dabūtu konkrētu atzīmi. Ja bērnam ir mācību traucējumi, kas liedz viņam apgūt vielu, viņam ir atvieglināta mācību programma. Ja bērns tiešām nav spējīgs sportā kopumā dabūt sekmīgu atzīmi, tad viņam ir lielā ārsta zīme ar atbrīvojumu.
Ak jā, es pati skolā biju riktīgi tizla, skolotāja uz mani bļāva, es nevarēju un vēl tagad nevaru dabūt pat 1 balli stiepšanās un lokanības vingrinājumos, tautasbumbu ienīdu, jo vienmēr dabūju pa galvu, volejbolu arī ienīdu, jo regulāri satraumēju pirkstus, toties ar laiku es sāku censties un 1600m skrēju uz 10 ballēm, arī basketbolu iemācījos (tas nebūt nenācās viegli), pār āzi arī lidoju, kā rezultātā beigās bija normāla vidējā atzīme. Ja tavs bērns necenšas un pēc stundām nespēlē pagalmā bumbu ar draugiem, tad nav brīnums, ka nevar dabūt sekmīgu atzīmi.
Gribas piekrist, jo ir normāli, ka ir priekšmets, kas nepadodas, citam valoda, citam matemātika, bet citam sports un ir jāpacenšas vairāk kā tiem, kam padodas, bet no tā jau nezaudē, tikai iegūsti un kļūsti spēcīgāks.