Biedriem

Nordea Rīgas maratons atklāj 2013. gada skriešanas sezonu

Līdz Nordea Rīgas maratonam 19.maijā atlikušas vēl tikai 8 nedēļas. Šodien Rīgas domē notika oficiālā preses konference, kurā Nordea Rīgas maratona organizatori un partneri – Nordea banka un Lattelecom, informēja par 19.maija pasākuma sagatavošanās procesu, plānoto norisi, jaunumiem, kā arī iezīmēja 2014.gada plānus, kad Rīga kļūs par Eiropas Kultūras galvaspilsētu un Nordea Rīgas maratona ietvaros norisināsies „Brīvības skrējiens”, viena no Eiropas Kultūras galvaspilsētas programmas sastāvdaļām.

Foto_1

Preses konferencē piedalījās Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs, Nordea Rīgas maratona organizatoru komandas vadītājs NECom valdes priekšsēdētājs Aigars Nords un maratona partneri – Nordea bankas vadītājs Latvijā Jānis Buks un Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

19.maijā Nordea Rīgas maratons notiks jau 23.reizi. Nordea Rīgas maratonā 2013 dalībniekiem būs pieejamas jau ierastās 4 distances: maratons jeb 42,195 km, pusmaratons jeb 21,0975 km, 10 km un 5 km distances, saglabājot iepriekš izstrādāto un starptautiski sertificēto trasi. Kopš Starptautiskās Vieglatlētikas federācijas (IAAF) „Bronzas” kvalifikācijas zīmes atkārtotas iegūšanas, Nordea Rīgas maratons joprojām ir vienīgais maratons Ziemeļeiropā un viens no tikai 44 maratoniem pasaulē ar augsto IAAF novērtējumu. Paredzams, ka atkārtoti iegūtā IAAF kvalifikācijas zīme vēl vairāk nostiprinās Nordea Rīgas maratona starptautisko atpazīstamību, veicinot ārvalstu maratona tūristu piedalīšanos. 2012. gada Maratonā piedalījās gandrīz 2000 ārvalstnieku no 59 pasaules valstīm.

“Nordea Rīgas maratons pēdējo gadu laikā ieguvis plašu starptautisku popularitāti, tas atved uz Rīgu arvien vairāk „sporta tūristu”, ne tikai no Eiropas, bet arī citiem kontinentiem. Šī ir lieliska Rīgas reklāma pasaulē. Taču pats galvenais – maratons kļuvis par nozīmīgu notikumu rīdzinieku gada ritmā, tam gatavojas gan bērni un jaunieši, gan cilvēki jau gados; saviem spēkiem atbilstošu distanci var atrast gan profesionāli skrējēji, gan iesācēji. Un tas dara Nordea Rīgas maratonu tik pievilcīgu, azartisku un demokrātisku!” – saka Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs.

Pēdējo sešu gadu laikā Maratons piedzīvojis strauju izaugsmi, 2012.gadā kopā pulcējot 18180 aktīva un veselīga dzīvesveida mīļotājus. Ņemot vērā skriešanas popularitātes pieaugumu, viena no organizatoru lielākajām prioritātēm 2013.gadā ir dalībnieku izglītošana, sagatavošana startiem un turpmāka skriešanas kultūras veidošana.

“Viena no organizatoru prioritātēm šogad ir atbalsts dalībniekiem sagatavošanās procesā. 2013.gada sākumā izveidojām Nordea Rīgas maratona Skriešanas skolu, kas jau paspējusi iegūt negaidīti lielu atbalstu skrējēju vidū. Kopš janvāra ik mēnesi apmācam un iedvesmojam simtiem skrējēju – Skriešanas Skolas “darbnīcās” dalībnieki var saņemt padomus no profesionāļiem gan par treniņu programmu, gan veselību, pareizu uzturu un inventāru, kā arī gūt uzmundrinājumu un iedvesmu no citiem skrējējiem. Neskatoties uz ieilgušo ziemu, 24.martā uzsāksim tradicionālos kopīgos treniņus Mežaparkā,“ stāsta Nordea Rīgas maratona organizatoru komandas vadītājs un NECom valdes priekšsēdētājs Aigars Nords.

Runājot par īpašo 2013.gada maratonā, Aigars Nords atzīmē: “2014.gadā Rīga būs Eiropas Kultūras galvaspilsēta, tāpēc jau 2013.gada Maratonu veidosim kā sava veida ģenerālmēģinājumu 2014.gadam. Jau šogad dubultosim mūziku, izklaidi un kultūras programmu trasē, kā arī, domājot par līdzjutēju un skatītāju atbalstu, veidosim īpašu “mūzikas un kultūras kilometru” Rīgas centrā. Savukārt 2014.gadā Maratonu ievadīs unikāls “Brīvības skrējiens”, kas iekļausies oficiālajā Kultūras galvaspilsētas programmā un Rīgā norisināsies pirmoreiz.”

Nordea banka ir ilggadējs Rīgas maratona atbalstītājs, tostarp aktīvi iesaistot skrējienā darbiniekus no filiālēm dažādās pasaules valstīs.

Foto_3

Nordea bankas vadītājs Latvijā Jānis Buks: „Nordea ir svarīgas ilgtermiņa attiecības, jo tikai tādās varam gūt patiesus panākumus. Kopā ar maratonu esam jau septiņus gadus, kuros svinētas uzvaras un spēcināta skriešanas kultūra Latvijā. Priecājamies, ka Nordea Rīgas maratons iemanto arī starptautisku popularitāti, piesaistot arvien vairāk skrējējus no dažādām valstīm. Arī Nordea komanda aug līdz ar katru maratonu, tā kļūstot par starptautiskāko komandu ar skrējējiem no vismaz 10 valstīm. Šogad esam padomājuši arī par efektīvu veidu, kā skriešanas prieku dāvināt un nodot tālāk, Nordea mājas lapā izveidojot īpašu maratona dalības dāvināšanas „mehānismu”. Aicinām skrējējus dāvināt maratonu un skriešanas prieku saviem draugiem un tuvajiem, jo kuram gan nepatīk saņemt dāvanas? Arī Nordea Rīgas maratons ir kā liela dāvana Rīgas pilsētai.”

Jaunums 2013.gada Nordea Rīgas maratonā ir Lattelecom Komandu kauss, kas radīts ar mērķi noteikt atraktīvākās un ātrākās Nordea Rīgas maratona 2013 komandas, kā arī stiprināt komandu garu un veselīgu konkurenci. Lattelecom Komandu Kauss tiks piešķirts, balstoties uz Nordea Rīgas maratona rezultātiem 19.maijā.

Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis: “Lattelecom komanda ir bijusi lielākā Nordea Rīgas maratona komanda jau 4 gadus, un dalība maratonā jau kļuvusi par mūsu kolektīva neatņemamu komandas veidošanas pasākumu. Veidojot Lattelecom Komandu kausu, mēs vēlējamies veicināt veselīgu konkurenci, dot iespēju sacensties un stiprināt komandas garu kā lielām, tā mazām Nordea Rīgas maratona komandām. Lai kvalificētos Lattelecom Komandu Kausa izcīņai, komandām, kas jau reģistrējušās dalībai Nordea Rīgas maratonam, atliek tikai izveidot apakškomandas 4 dalībnieku sastāvā.”

Lattelecom komandu kausa uzvarētāji, balvu saņēmēji un Lattelecom Komandu Kausa Grand Prix ieguvēji tiks noteikti, summējot četru apakškomandas dalībnieku rezultātus.

Preses konferences laikā visi klātesošie varēja iepazīties arī ar Nordea Rīgas maratona oficiālo skriešanas kreklu kolekciju, kas, pateicoties pasākuma starptautiskajai atpazīstamībai, ieguvusi popularitāti arī ārpus Latvijas. Jau tradicionāli kopš 2008.gada, katru gadu Latvijā pazīstams mākslinieks sagatavo darbu ar savu Rīgas pilsētas redzējumu, kas tiek izmantots krekla dizainam. Šogad krekla dizaina autors ir Krišs Salmanis, kurš Latviju pārstāvēs starptautiskajā Venēcijas mākslas biennālē šā gada jūnijā.

Foto_2

Jautāts, kas mākslinieku iedvesmoja krekla dizaina idejai, Krišs Salmanis atbild: “Klasiskā Rīgas panorāma šķiet tik klišejiska, ka nereti uzvedos kā iedomīgs tūrists pats savā pilsētā. Sak, tā taču pastkarte, uz to skatīties ir gandrīz slikta gaume. Bet daudzām pilsētām izmēra, arhitektūras vai topogrāfijas dēļ tādas panorāmas vispār nav. Un mūsējā izskatās allaž atšķirīgi. Šķiet, ka torņi slepus pārvietojas. Varbūt, kamēr neviens tos neuzmana, tie izmet kādu loku un atgriežoties ne vienmēr nosēžas tajā pašā vietā.”

Nordea Rīga maratona balvu fonds – naudas balvas 18 000 EUR apmērā (TOP 5 vietu ieguvējiem maratona un TOP 3 vietu ieguvējiem pusmaratona distancē). Ikviens finišētājs saņems arī Nordea Rīgas maratona piemiņas medaļu, uz kuras šogad attēlots Vanšu tilts.

Reģistrēties iespējams Nordea Rīgas maratona mājas lapā www.nordearigasmaratons.lv un Nordea bankas filiālēs visā Latvijā. Reģistrācija turpināsies līdz pat pasākumam, bet, tuvojoties maratonam, dalības maksa pakāpeniski paaugstināsies.

20 komentāri rakstam Nordea Rīgas maratons atklāj 2013. gada skriešanas sezonu

  • Medaļa smuka, neliegšos ;)

  • Edgars Simanovičs Edgars Simanovičs

    Ļoti gaumīga! :)

  • Hiēna essnee

    Būs lielāks prieks skriet, zinot, ka beigās šitāds skaistums karāsies kaklā! :)

  • Spāre lido bite_L

    interesanti, vai 10 km distances finišētāji arī tiek pie smukās medaļas, vai tikai pusmaratonisti un maratonisti godam to nopelnījuši?

  • Edgars Simanovičs Edgars Simanovičs

    “Ikviens finišētājs saņems arī Nordea Rīgas maratona piemiņas medaļu, uz kuras šogad attēlots Vanšu tilts.”

  • islanduurs islanduurs

    Vanšinieks iedvedmo :)

  • Ilze FM Ilzefm

    Medaļa tiešām gaumīga.:)
    Vēl viens papildus iemesls piedalīties.;)
    Tik jāparunā ar sevi, pieteikties pusītei, vai desmitniekam.

    Padalieties, kā jums izdevās sevi samotivēt pirmajam oficiāli reģistrētajam pusmaratonam.:)

  • Hiēna essnee

    Mans pirmais oficiālais pusmaratons būs tieši šis, un man pat motivēties īpaši nevajadzēja, jau desmitnieku skrēju ar domu, ka var tak vairāk! Skriet ar krutajiem kopā!

    Bet Kuldīgai uz šovasaru mani samotivēja šitā: “Nemīz! Skrien pusmaratonu!” :D
    Just do it! NIKE! Un tā tālāk:))

  • in

    Man bija vienkārši – saņēmu informāciju no kolēģes par pasākumu gandrīz manā dzimšanas dienā un nolēmu aizbraukt.

  • Tad, kad es skrēju 1. pusīti, tad 10nieks nemaz nebija un man vnk apnika mīcīties 5 km bridēju barā :D

  • “Nordea Rīgas maratons atklāj 2013. gada skriešanas sezonu.” Kā to saprast???!!!

  • Andulis

    Hehe, beidzot kāds uzmanīgi izlasīja VIRSRAKSTU! :)
    Satraukties gan lieki. Tur nav, ko saprast ;)

    Arī plātīšanās ar IAAF “bronzu” mazliet smaidu rada. Ja nezina, ka ir arī sudrabs un zelts (pārsvarā), tad jau tiešām izklausās (izskatās) vareni.

  • Kampars

    Paldies par sezonas atklāšanu! Nu drīkst!

  • in

    Vai pārsvarā tomēr nav maratoni bez IAAF bronzas, sudraba vai zelta?

    Un par sezonas atklāšanu jau kaut kad senāk tika runāts. Katram sava sezona. Citam nekad nebeidzas, citam kaut kad jāatklāj. Un tie laiki var nesakrist ar citu laikiem ;)

  • und und

    Mēs varam tikai lepoties ar to, ka Latvijā ir vienīgais Baltijā Bronze label maratons. Par Krievijā ir tikai viens tāds. Tā kā.. varam gatavoties un izpildīt kvalifikāciju Bostonas maratonam :)))

  • Kuks Kuks

    Var jau pasmīkņāt par NRM mārketinga trikiem, bet vai vajag?
    Organizatoriem tas tomēr ir bizness (ar mecenātismu un sabiedriskā kārtā veiktām aktivitātēm nez vai izdotos uzorganizēt tāda mēroga pasākumu vairākus gadus pēc kārtas) – līdz ar to nepieciešama publicitāte – tam arī triki.
    NRM tomēr ir Latvijas atpazīstamākais skriešanas pasākumu zīmols (18 tūkstoši skrējēju pērnajā gadā vienā dienā – SL tik daudz dalībniekus sapulcina visas sezonas garumā).
    Daudziem (arī man) tieši NRM ir bijis pirmais impulss noskriet! Kuram pirmo piecīti, kuram pirmo pusīti, kuram maratonu. Var jau teikt, ka masu rada 10 tūkstoši 5km skrējēju – nu, bet ko tad mēs gribam? Vismaz daļa no tiem 10 tūkstošiem aprīlī un maijā vilka kedas kājās un skrēja (gatavojās); iespējams, daļiņa ierāva āķi lūpā un turpināja skriet arī pēc maija dižskrējiena…
    Latvijas apstākļiem/mērogam Bronzas zīme ir ļoti labs sasniegums – tieši atpazīstamības ziņā. Varam cepties vai necepties, bet ar saviem 2 miljoniem iedzīvotāju nu paši nespēsim nodrošināt desmit tūkstošus maratona distances skrējēju – tātad nāksies pievilināt/importēt maratona tūristus (vai to vajag – skatīt sākumu – NRM ir biznesa projekts, ar emociju un personiskās ieinteresētības piedevu no Norda puses, bet tomēr bizness).
    Tieši tāpēc – cepuri nost un kedas kājās NRM – esmu gatavs piedot ne tikai visvēlīgo “sezonas atklāšanu”, bet arī daudzus citus mārketinga trikus, jo man galvenais – lai šis maratons Rīgā notiktu šogad, nākamgad un arī pēc desmit gadiem…

  • Geo Geo

    Pirms kāda laika paskatījos kādas ir prasības, lai dabūtu “label” zīmi un ar ko atšķiras dažādie tās līmeņi.
    Tā reāli ierindas skrējējam tas neko nemaina vai ir bronzas sudraba vai zelta zīme. Vienīgi zīme kā tāda it kā ir garantija, ka būs nodrošinātas pamatlietas – precīza distance un dzeršanas punkti. Bet reāli tas tāpat jau ir visos daudz maz normālos maratonos. Visa tā zīmju padarīšana liekas viens “mārketinga triks”. Piemēram, tie kas skrējuši gan Rīgā (bronza), gan Tallinā (nekāda zīme) var salīdzināt vai bija kādas atškirības, ja bija tad kam par labu.

    Ja kādu interesē sīkāk prasības zīmju saņemšanai un atšķirības starp tām, tad jāskatās šajā saitē komentāros pašā apakšā:
    http://www.noskrien.lv/nordea-rigas-maratons-sanem-prestizo-iaaf-kvalifikacijas-zimi/

  • und und

    Vispār jau galvenais kritērijs ir sportistu rezultāti, vari visu ļoti labi organizēt utt, bet lai dabūtu piemēram Bronze label, vajag lai būtu minimum 5 vīrieši un 5 sievietes (no 5 dažādam valstīm), tipa “elite runners”, kam rezultāti ir :

    – Marathon: Men 2:16:00 and Women 2:38:00; (rezultātam jabut ne vecakam par 36 mēnesiem)

    Tāpat, Bronze label maratonā jābūt minimum 4 dopinga testiem (2siev+2vir).

    Pilni info var izlasīt šeit : http://www.iaaf.org/download/downloadresultinfo/?filename=9b7ed99b-fc8a-43b1-b67d-c660687dc830.pdf&urlSlug=iaaf-road-race-label-regulations-2013 tur ir ļoti daudz visādu sīkumu. Principā, pareizi teica Geo – ierindas skrējējam tas neko nemaina :)

  • Andulis

    Laikam jāpiebilst: bez šaubām, atbalstu NRM kopumā un sevišķi jau arī “necepos” par mārketingu. Tāda dzīve. Norda kungs pa to airējas prasmīgāk nekā es :))

    Reizēm apsmīnēt/apšaubīt interesantus apgalvojumus gan atļaušos. Nav vienmēr 100%-īgi jāpiekrīt visai reklāmai.

    Geo jau minēja par Tallinu. Un, vai tiešām Stokholmas un Helsinku maratoni tik švaki, ja bez IAAF zīmēm palikuši? ;)

  • Geo Geo

    Tad es arī, sekojot Anduļa piemēram, piebildīšu, ka pilnība atbalstu NRM, skrēju tajā un arī skriešu. Bet, ja man būtu jābalso vai organizatoriem ieguldīt pūles un līdzekļus, lai to padarītu par lielāko Ziemeļ(Austrum?)Eiropā, kam noteikti vajag ne tikai Bronzas, bet arī augstāka kaluma zīmi un pamatīgu mārketingu, vai arī iegultīt līdzekļus servisa uzlabošanā dalībniekiem, tad es izvēlētos otro variantu.

Komentēt

  

  

  

Pievienotais komentārs var uzreiz neparādīties. Nevajag dubultā.